Mit takar a szép külső?

Nem, nem a Tinder tapasztalataimról fogok most írni, az egy másik blog. Mindenki tudja, hogy a Mindclashnél van egy Villő, aki csodaszép illusztrációkat készít. Ez minden társasjátéknak előnyére válik, mert hát mégiscsak a borító az első dolog, amivel szembetalálod magad, aztán ha beljebb merészkedsz is nagyon fontos, hogy ízléses, témához illő, minőségi grafikával találd magad szembe.

Ha megkérdeztek volna, hogy hogyan ábrázolnám az emberi hangulatokat, érzelmeket, nem tudom mi jutott volna eszembe, de most már tudom, mi a jó megoldás. A Cerebria – The Card Game ugyanis erről szól (ahogy nagytestvére is, de most róla nem beszélünk). Essenben próbáltuk ki a játékot, és magunkkal is hoztunk egy példányt 2 gyors játszma után.

20181121_195201

A játékban összesen 3 fajta tartozék található. Kártyák, kristályok és egy fém érme. A kártyákból van pár referencia lap, abból mindenki kap egyet. Az érzelem kártyákból csinálunk három oszlopot, játékosszám +2 lap kerül mindbe, ez lesz az “impulzus” rész. Minden oszlop alján egy-egy kártyák képpel felfelé fordítunk, a többit nem látjuk. A játékosok kapnak fejenként 4 lapot. Megpörgetjük az érmét, ez határozza meg, hogy a kör végi bónuszból milyen színű kristály üti a markunkat (narancssárga vagy kék).

A játék célja, hogy az egyik forduló végén legyen vagy legalább 12 egyszínű kristályod, vagy 7-7 különböző. Ha ez több játékosra igaz, az nyer, akinek több kristálya van.

20181121_195650

A lapok két fajták, egy pozitív (narancs keretes) / negatív (kék) érzelem vagy viszonylag semleges (ború – kék, derű – narancs) lehet rajtuk. Ezen kívül kis színes karikák jelölik, hogy melyik csoportba tartoznak (citromsárga, piros, kék, zöld). Az érzelmeken láthatunk képességeket, amikre a referencia kártyák hivatkoznak, és egy vagy két helyet kristályoknak.

Egy körben 2 akciónk van, bármilyen sorrendben és mennyiségben tudunk vagy kártyát húzni az impulzus oszlopokból vagy kártyát letenni magunk elé (amiből egy szet lesz, ez a hangulatunk – max 4 lap lehet előttünk). Ha kártyát teszel magad elé, rákerül megegyező színű kristályból annyi, amennyinek hely van. Ezen kristályok levételével sütheted ki a kártya képességét. A kártyákon lévő képességek nem akciók, de egy körben egy fajtából csak egyet használhatunk. A semleges kártyákat (ború, derű) egyszerre is kijátszhatjuk érzelmekkel, ilyenkor ezek összekapcsolódnak és ha így használjuk a képességüket, nem kell eldobnunk a kristályt, hanem lekerül a csatolt lapra. Ez azért fontos, mert minden forduló végén a kártyákon lévő kristály bekerül a gyűjteményünkbe.

Egy forduló addig tart, amíg egy a három impulzus oszlopból ki nem ürül. Amint valaki felveszi egy oszlop utolsó lapját, azonnal vége a fordulónak és annyi forduló van, amennyi kell a fent említett kristálymennyiség összegyűjtéséhez valamelyik (vagy több) játékosnak.

20181121_195233

Minden forduló végén a játékosok hangulat sorából megnézzük, hogy milyen szetet sikerült összeszedniük: 2 ugyanolyan szín, 3 ugyanolyan, 4 ugyanolyan, 4 különböző, stb. Ezek alapján a forduló elején feldobott fémpénznek megfelelő színű kristályokat kapnak bónuszként.

Általában 2-3 fordulós a játék, ami körülbelül 20 percet takar. Ez alatt egy csomó minden történik és egész sok az interakció is a játékosok között, mert a kártyákkal egymást is akadályozhatják. A lapok képességei nagyon változatosak, lehet velük húzni, szemétbe dobatni egymás hangulat sorából, cserélni valakivel, és hasonlók. Sőt, ha valaki egy képességet szeretne használni, minden játékos dobhat ugyanolyan színpöttyel rendelkező lapot, hogy semlegesítse. Ezért nagyon jó kis adok-kapok alakul ki általában, mire elérkezünk a játék végéhez.

Nekünk első játszásra szerelem lett és azóta is előkerült jópárszor. A tematika, a grafika, a kivitelezés is nagyon profi és amilyen egyszerűek a szabályok, olyan komoly taktikákat lehet összehozni, de a lapjárás is természetesen számít. A szabálykönyv is teljesen egyértelmű volt, talán egy-két apró kérdésünk volt, de semmi egetrengető. Egy képességnél még ott Essenben felfigyeltünk rá, hogy a referencia lapon és a szabálykönyvben más a szövegezés, a gyengébb verzió a helyes. A játék újrajátszhatósági faktora szuper, 5 perc alatt elmagyarázható, úgyhogy bátran ajánlom bárkinek, családdal, barátokkal, gateway játéknak, vagy komoly társasosoknak is. Csak gratulálni tudok a Mindclashnek és külön Villőnek a gyönyörű lényekért, akik zseniálisan tükrözik a hangulatokat.

A szép külső csodás belsőt takar, szerencsére.

Játékosszám: 2-5
Játékidő: 20-25 perc
Ár: 6000 HUF körül / Cerebria Kickstarterhez volt extra

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑